You are here: Home » Irrational Collective » Nantes » THE HORSPIEL MACHINE – ONLINE EXHIBITION
Tags:,,,,,,,,,,

THE HORSPIEL MACHINE – ONLINE EXHIBITION

Apo33 & Electropixel 12 présente :
Une exposition en ligne d’art sonore
Jeudi 7 Juillet 2022 | 23h45 – 00h00
Billets: apo33.org
La machine Horspiel

avec:
Ben Owen
Nikki Lindt
Seth Indices
Heidi Neilson
Amble Skuse
Gaël Segalen
Marinos Koutsomichalis
Solar Return (Pickett/Ottavi)
Dinah Bird + Jean-Philippe Renoult

Lors d’Electropixel 12, onze artistes du monde entier proposent une pièce sonore pour alimenter la Horspiel Machine.

“Les premiers exemples d’utilisation du médium radio pour produire de l’art se trouvent dans le Hörspiel allemand (“pièce radiophonique”), une forme de théâtre radiophonique qui mêle documentaire, paysage sonore et musique électroacoustique avec des techniques de montage sonore. L’un des premiers exemples a été le 24 octobre 1924, lorsque la radio de Francfort a diffusé ‘Zauberei auf dem Sender : Versuch einer Rundfunkgroteske” [Enchantement on the Air : Tentative de radio grotesque] écrit et produit par le directeur artistique Hans Flesch. Dans cette pièce radiophonique expérimentale, un l’émission est interrompue par un sorcier qui sème le chaos dans le studio afin d’hypnotiser les auditeurs avec des illusions sonores.” (John Barbier)

Plus d’informations sur le processus de la machine Horspiel


English

Apo33 & Electropixel 12 presents:
A sound art online exhibition
Thursday 7 July 2022 | 11.45 pm – 12pm
Tickets: apo33.org
The Horspiel Machine with:

Ben Owen
Nikki Lindt
Seth Clueth
Heidi Neilson
Amble Skuse
Gaël Segalen
Marinos Koutsomichalis
Solar Return (Pickett/Ottavi)
Dinah Bird + Jean-Philippe Renoult

During Electropixel 12, eleven artists from around the globe propose a sound piece to feed the Horspiel Machine.

“The first examples of the use of the radio medium to produce art could be found in the German Hörspiel (‘radio play’), a form of radio theatre that mixes documentary, soundscape and electroacoustic music with sound editing techniques. One of the first examples was on 24 October 1924, when Frankfurt Radio broadcast ‘Zauberei auf dem Sender: Versuch einer Rundfunkgroteske’ [Enchantment on the Air: Attempt at a Radio Grotesque] written and produced by the artistic director Hans Flesch. In this experimental radio play, a broadcast is interrupted by a wizard who causes chaos in the studio in order to hypnotise the listeners with sound illusions.” (John Barber)

More information about the process of the Horspiel Machine